Promenád

Kevesebb jármű, biztonságosabb közlekedés

Feltöltő: Égető Réka / 2018-02-08 12:22:51

Hatalmas közlekedési beruházások zajlanak Hódmezővásárhelyen, amelyek a belváros forgalmát, közlekedési rendjét is alapvetően fogják megváltoztatni. Ezekről beszélgettünk a Rádió 7 csütörtöki Napraforgójában Hegedűs Zoltán polgármesteri jogkörrel megbízott alpolgármesterrel, valamint Mucsi Lászlóval, a polgármesteri hivatal városfejlesztési irodájának vezetőjével.

A 47-es út északi elkerülő szakaszát lassan átadják, a tervek szerint március végével már használhatják a közlekedők a majd’ 13 kilométeres szakaszt. A tervek szerint pedig még ebben a hónapban elkezdik a keleti elkerülő építését. Az Erzsébet úti és a 47-es számú főút közötti 3,2 kilométeres szakasz kivitelezésére a jövő héten írják alá a szerződést, ezt követően, pár napon belül indul a munka. Így körgyűrűn haladhat majd a forgalom. Illetve folyamatban van a tram-train építése is.

Ezek a beruházások Hódmezővásárhely belső közlekedését is alapvetően fogják megváltoztatni. Egyrészt csökkenni fog a belső forgalom: naponta 18-20 ezer autó kerülheti el a várost, hiszen az átmenő forgalom az elkerülőknek köszönhetően nem a város belterületén fog megvalósulni. A csökkenés mellett a város belterületén is várható, hogy áthelyeződés lesz a forgalomban.

Hegedűs Zoltán

„Ezért az önkormányzat felkért egy szakértő céget, hogy vizsgálják felül Hódmezővásárhely közlekedési rendszerét. Tegyen javaslatot arra, hogy hol, milyen formában kell változtatásokat eszközölnünk annak érdekében, hogy ehhez az új, megváltozott helyzethez hozzáigazítsuk a vásárhelyi belső közlekedést. A cél az, hogy egy biztonságos közlekedési rendszere legyen Hódmezővásárhelynek” – fogalmazott Hegedűs Zoltán alpolgármester.

A Rádió 7 műsorában azt kérdeztük a hallgatóktól, milyen veszélyes csomópontokat ismernek Hódmezővásárhelyen. Sokan éltek ezzel a lehetőséggel, és a vendégek elmondták, hogy a folyamatban lévő tanulmány sokra megoldást fog jelenteni. Illetve az elkerülők megépültével, csökken a forgalom várhatóan a Jókai utcán is, így az ott található veszélyesnek ítélt csomópontokon (például a Jókai-Rárósi kereszteződést emelték ki) is biztonságosabbá fog válni.

Mucsi László

Az Andrássy-Petőfi kereszteződés is nagyon veszélyes, nagyon nehezen lehet ott közlekedni, amelyet a hallgatók is kiemeltek. Erre jelent majd megoldást, hogy itt egy kettőskörforgalmat alakítanak ki a tram-train beruházás keretén belül. A Bajcsy-Zsilinszky és a Kistópart utcák kereszteződése hasonlóan nehezen járható: itt is körforgalmat alakítanak ki.

ÉR.