Promenád

Az akciókra vadásznak a magyarok

Feltöltő: Tóth Alex / 2010-01-30 08:43:06
Az italok és a konzervek akciói nem, a tej és tejtermékeké, valamint a húsárúé annál inkább vonzzák a vásárlókat.
A GfK Hungária által készített, a magyar háztartások vásárlási szokásait feltérképező Shopping Monitor 2009/2010 tanulmány eredményei is alátámasztják, hogy a gazdasági válság hatására a fogyasztók egyre tudatosabban viselkednek vásárlásaik során. A hipermarketekben és a kisebb önkiszolgáló boltokban vásárolunk legtöbbször, de feltörekvőben vannak a szupermarketek. A hipermarketek fő vonzereje széles választékukban, a kisboltoké pedig lakóhely közeli fekvésükben rejlik. Fókuszban az akciók és a promóciók A láncok közötti választásnál továbbra is az árszínvonal, a minőség és a választék szerepe a döntő, azonban a korábbi hullámokhoz képest lényegesen megnőtt az akciók szerepe. `A korábbi kutatási hullámok eredményeihez képest szembetűnő az akciók és promóciók jelentőségének növekedése, amely különösen annak fényében érdekes, hogy még tavaly májusban is ez volt az egyik legkisebb fontossággal bíró tényező. Mindez jelentheti a megtakarítások kimerülését is, de valószínűleg mostanra alakultak ki a válsághoz alkalmazkodó új, a korábbinál sokkal tudatosabb vásárlói magatartásformák` mondta el Kui János, a GfK Hungária Kereskedelem szektorának szektormenedzsere. A legnagyobb érdeklődés a tejek és a tejtermékek, húsok és húskészítmények, friss zöldségek és gyümölcsök, illetve a háztartási vegyi áruk akcióit kíséri, míg az italok, valamint a papírtermékek és a konzervek promóciói iránt minimális az érdeklődés.Forrás: Fn.hu